TÁMOP 3.1.1-11

OFI (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet) – TÁMOP 3.1.1-11  Pályázat:

Az egész napos iskola megvalósítására kiírt pályázatban tantestületünkből heten vesznek részt:

  • Tar Gáborné — multiplikátorként
  • Postáné Szabó Katalin—külső hálózatépítőként
  • Katona Mária,  Majoros Ferencné,  Karácsonyi Éva,Bonczásné Egri Gabriella,  Szászné Veres Julianna—-modulíróként.

Az októberi, iskolánkban tartott OFI-s tájékoztató után november 7.-én Budapesten vett részt a multiplikátor, a hálózatépítő és 2 modulíró egy továbbképzésen, ahol mindenki feladatának megfelelő tájékoztatást kapott a pályázattal kapcsolatban. Ekkorra már az OFI-s
munkatársak úgynevezett „bokoriskolákat” hoztak létre az egymáshoz közeli települések iskoláiból, így a mi „bokrunkba” Berettyóújfalu, Nádudvar, Gyöngyös és Pétervására  egy-egy
általános iskolája tartozik még a mi iskolánk mellett.
Ez azt jelenti, hogy ennek az 5 iskolának kell szorosan együttműködni, tapasztalatokat, véleményeket cserélni, modulokat véleményezni és bokortalálkozókat szervezni.
Augusztus 31.-ig( a pályázat befejezéséig) 30 modult kell a modulíróknak elkészíteni,–         amelyek az egész napos oktatás színesebbé tételéhez,a szabadidő hasznos és tudatos eltöltéséhez nyújtanak majd segítséget-, ezeket egy közös intranetes felületen folyamatosan megjeleníteni, hogy a többi iskola is láthassa, és ezeket a modulokat a gyakorlatban is ki kell próbálni. Mindemellett a bokoriskolák moduljait folyamatosan véleményezni kell ezen az intranetes felületen. A pályázati időtartam három nagy részre van osztva, az első időegység vége 2014. január 15. volt.
A november 7.ei felkészítés után első dolgunk az volt, hogy közösen nekiláttunk ötletelni és összegyűjtöttük azokat a modulokat, amelyeket szeretnénk megvalósítani a pályázat során. Évfolyamokra lebontva /5.-8. évfolyam/ meghatározott számú modult kell készíteni. Ezután a modulokat felosztottuk a modulírók között. Először egy közös modult kellett elkészíteni minden iskolának. Az elkészült modult az OFI képviselőinek is el kell juttatni akik reflektálnak az elkészült modulra, az általuk talált hibákat javítani kell, majd újra elküldeni nekik. Csak a véglegesen jóváhagyott modul kerülhet majd be az úgynevezett „nagy dobozba”.
A pályázati időszak első harmadában 5 modult /benne az első közös modullal/ kellett elkészíteni január 6.-ig. További 5 modulnak kellett elkészülnie január 14.-ig.
Egy modul minimum 5 óra,/60 perc óránként/, írásbeli terjedelme minimum 24 oldal. Minden modul végére képek, forrásanyag, tartalomjegyzék szükséges.
A multiplikátornak és a hálózatépítőnek különféle nyilatkozatokat kellett kitöltetni a szülőkkel és a pályázatban részt vevő kollégákkal, a tanulókkal rajzokat kellett készíttetni:
a.) Milyen az ideális iskola számodra ahol szívesen tanulnál?
b.)Jelenlegi iskoládban mi a kedvenc helyed? /Minden diákkal megcsináltattuk/
A tanulókkal interjút kellett készíteni:
a.) Mi a véleményed arról, hogy most du. 4 óráig kell iskolában lenned?
b.) Mi a véleményed ezekről az iskolákról, melyikben szeretnél tanulni egész nap és melyikben nem? Miért?  /több képet nézhettek meg és azok közül kellett választaniuk/
/ezt évfolyamonként 3-3 tanulóval készítettük el/
Az interjúkat összegezni kellett és azt kellett az intranetes felületre feltenni.

A multiplikátor és a hálózatépítő egy munkatervet kellett hogy összeállítson az egész pályázati időtartamra, majd ezen belül egy másikat, ami a január 15.-ig megvalósult dolgokat tartalmazta.
Bokortalálkozók—A modulírás folyamán két alkalommal kell bokortalálkozót tartani, ahol egy modulbemutató óra után szakmai tanácskozásra, tapasztalat és véleménycserére kerül sor. Ezeken a találkozókon a pályázatban részt vevő kollégák, az OFI egy képviselője és a KLIK egy képviselője vesz részt.
Az első bokortalálkozót 2013. dec. 07.-én tartottuk Nádudvaron, ahol első osztályban láttunk egy modul részletet.(társasjátékot készítettek a tanulók). Ezután az iskolák mutatkoztak be, az iskolák igazgatói mutatták be iskoláikat, majd ezt egy egymást közti beszélgetés követte, amin sajnos nem lettünk okosabbak, ugyanis az OFI részéről nem vett részt senki ezen a találkozón, így nem volt aki a felmerülő problémákra választ tudott volna adni.
A második találkozóra 2014. január 27.-én került sor Gyöngyösön, ahol egy 5.-ik osztályban volt modulbemutató:” Hangos mesekönyvem” címmel.  Ezután kerekasztal beszélgetés következett az OFI munkatársaival, amit tapasztalatcsere és a következő harmadra vonatkozó munkaterv összeállítása követett.
Január 15.-ig minden elkészült anyagot 2 példányban-nyomtatott és digitális- formában is el kellett küldeni az OFI-nak: nyilatkozatok, gyermekrajzok-eredeti anyag +CD-n vagy DVD-n, jegyzőkönyvek, munkaterv, modulok, bokortalálkozókon készült jegyzőkönyv írott változata+ CD-n vagy DVD-n is.

A második szakasz április végéig tart, amikorra újabb 10 modulnak kell elkészülnie. A bokoriskolák moduljainak megismerése és véleményezése továbbra is ugyanúgy feladat mint az első szakaszban volt.
Két továbbképzést szerveztek még a szervezők, az egyikre már sor is került február 20-án, a másik május körül lesz egy országos konferencia.

Mint látható ez egy hatalmas munka, ami elsősorban a modulíróktól igényel rendkívüli erőfeszítést és helytállást. Nagyon sokszor éjszakába nyúlóan dolgoznak, hogy időre elkészüljenek a feladattal, ugyanis csak este tudják csinálni, hiszen du. 3 vagy 4 óráig
(gyakran még tovább is) az iskolában vagyunk. Természetesen ezzel párhuzamosan a szaktárgyi órákra is folyamatosan készülni kell, és még nem beszéltünk a dolgozatjavításokról és egyéb papírmunkákról. Gyakori a fáradtság, kialvatlanság.
Az e-mail váltások napi szinten folynak a partneriskolákkal valamint az OFI-s munkatársakkal, akiktől kérdéseinkre rendszerint előbb vagy utóbb választ kapunk.

                                             A pályázatban résztvevő munkatársak