Hegedüs Julianna
Tanítói diplomámat a Debreceni Tanítóképző Főiskolán szereztem. Pedagógusi hivatásomat a jelenlegi munkahelyemen kezdtem.
Fekete Józsefné kolléganőmmel 19 éve összeszokott párosként tevékenykedünk azonos értékrend szerint, egymás munkáját segítve és kiegészítve. Törekszünk arra, hogy gyermekeink barátságos környezetben éljék a hétköznapjaikat. Az ismeretek átadásával igyekszünk felszínre hozni a bennük rejlő tehetségeket. Iskolaotthonos oktatási formában a humán tantárgyakat tanítom. Fontos, hogy a tanulás mellett diákjaink sokszínű közösségi rendezvényeken, tartalommal megtöltött szabadidős programokon vegyenek részt. Szívesen készítem fel őket a különböző nemzeti és családi ünnepekre. Évről évre tapasztalom ezek közösségformáló hatását. A felzárkóztatás mellett elősegítem a tehetséges tanulók vers- és prózamondó, helyesíró, meseíró versenyeken való sikeres szereplését. A még hatékonyabb és eredményesebb pedagógiai munka érdekében továbbképzéseken veszek részt, hogy megismerjem a legújabb tanítási módszereket, munkaformákat, tanulást segítő eszközöket. Munkám során nyitott vagyok ezek kipróbálására és alkalmazására. A szülőkkel jó kapcsolatot ápolok. Partnernek tekintem őket, hisz célomat csak segítségükkel és együttműködő támogatásukkal érhetem el.
Bizakodva és szeretettel várjuk iskolánkba a leendő elsős kisdiákokat. Igyekszünk minél többféle játékos és tevékenykedtető feladattal oldani a kis apróságok szorongását és megkönnyíteni az óvodából az iskolába való átmenetet.
Nyugodt, szeretetteljes légkör biztosítása mellett szándékozom átadni a tudást, mert szeretném, ha később is szívesen emlékeznének vissza az együtt eltöltött évekre.
„A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. Nem kell tökéletesnek lenni. A világ sem az.”
Tari Annamária
[divider]
Fekete Józsefné
Tanulmányaimat a Debreceni Tanítóképző Főiskolán végeztem. Mindig 1 -4. évfolyamon tanítottam. Nagyon szeretem ezt a korosztályt, mert őszinték, nyitottak, érdeklődők, munkám eredménye napról-napra látható.
Kolléganőmmel, Hegedüs Juliannával sok éve együtt, iskolaotthonos formában igyekszünk megszerettetni az iskolát, megismertetni a jól végzett munka örömét, közösséget formálni. A ránk bízott gyerekeket következetesen, teljes egyetértésben a legjobb tudásunk szerint tanítjuk, neveljük. Tantárgyaim a matematika, környezetismeret és készségtárgyak. A leendő elsősök mindig nagy várakozással, érdeklődéssel érkeznek az iskolába.
Feladatunk, hogy zökkenőmentessé tegyük beilleszkedésüket. Célom, hogy szeretetteljes, derűs légkör megteremtésével második otthonuknak tekintsék intézményünket. Fontosnak tartom, hogy kis tanítványaink kellő segítséget és időt kapjanak arra, hogy egyéni képességeik megfelelően fejlődjenek és fennmaradjon érdeklődésük, tudásvágyuk. Ennek érdekében a tanítási órákon igyekszem alkalmazni a legújabb módszereket, munkaformákat, korszerű digitális eszközöket. Az alapkészségeket, helyes tanulási szokásokat játékosan, élményszerűen sajátítsák el.
Tanítványaimmal szívesen veszek részt kulturális és szabadidős programokon, felkészítek tanulmányi versenyekre, rajzpályázatokra. Az iskolai pályázatíró munkába is bekapcsolódok, a Szülői Munkaközösség összekötő pedagógusa vagyok A szülőkkel kölcsönös bizalomra épülő jó kapcsolat fenntartására törekszem. Meggyőződésem, hogy a szülő – gyermek – tanító együttműködése csodákra képes a gyermeknevelésben.
„A gyermek a világra nyitott lény. Simogatásra simogatással, a jó kedvre jó kedvvel, tevékenységre tevékenységgel felel.”
[divider]
Németh László Lajosné
Pályámat a mai iskolámban kezdtem. Jelenleg matematikát, környezetismeretet és a készség tárgyakat tanítom. Gyakorlott pedagógus vagyok. Szeretek tanítani, ma is hivatásomnak tekintem a tanítói pályát. Örömmel végzem a munkámat. Sok továbbképzésen, tanfolyamon vettem részt – hisz a mai világban az állandó változásokkal lépést kell tartani. A versenyeken tanítványaim szép eredményeket értek el. (matematika verseny, környezetismereti verseny országos döntőjén előkelő helyezések.)
Tudom, hogy minden iskolaérett gyermek nagy ”várakozással, érdeklődéssel” készül az iskolába. Ezért fontos feladatomnak tekintem a kisgyerekek bevezetését az iskolai életbe, a zökkenőmentes átmenet biztosítását az óvodából az iskolába. Meghallani a gyerekek kimondott és ki nem mondott gondolatait, a kisgyermek teljes személyiségét alakítani. Derűs, szeretetteljes légkör biztosításával oldva szorongásaikat, már az első napoktól kezdve a tudás öröméhez juttatva őket, hogy a továbbhaladáshoz szükséges ismeretek birtokában folytathassák tanulmányaikat. Tanításom középpontjába azoknak a képességeknek a fejlesztését helyezem, melyek biztosítják az alkotó gondolkodás kiépülését, a problémalátást és problémamegoldást, valamint az ismeretszerzés és feldolgozás örömét az életkori sajátosságok, az egyéni fejlődési ütem figyelembevételével. Fontosnak tartom a szabadidő hasznos eltöltését. a játékot, a kézügyesség fejlesztését, a kreativitást.
A szülőkkel való kapcsolattartásban az őszinteség, következetesség jellemez. Mindig nyitott vagyok a gyermekekért, az ő fejlődésükért végzett közös munkálkodásra, együttes gondolkodásra .
„A tanítás az optimizmus legnemesebb megnyilvánulása.”
(Collen Wilcox)
[divider]
Papné Tóth Ildikó
A debreceni Kölcsey Ferenc Tanítóképző Főiskolán végeztem 1985-ben. Azóta tanítok Balmazújvároson. Közel harminc év köt a Dózsa György Székhelyintézményhez. A hosszú évek alatt voltam napközis nevelő, tanítottam korrekciós osztályban fejlettségükben részterületeken lemaradt gyerekeket, elláttam a Szülői Közösség összekötő pedagógusa feladatkört. Jelenleg második osztályban tanítok magyar nyelv és irodalom, erkölcstan, testnevelés tantárgyakat.
Fontosnak tartom a munkámban a megújulást. Igyekszem megfelelni a kihívásoknak. Jelentős számú tanfolyamot elvégeztem ezért az évek alatt. Balmazújváros több kiváló pedagógusával lehettem kolléga, akiktől sok szakmai tudást szereztem.
Törekszem arra, hogy az általam tanított osztályok jól közösségé formálódjanak. A ránk bízott gyerekek biztonságban, egy szép, nyugodt környezetben tanulhatnak. Az általam tanított gyerekek elismerik és segítik egymást. A lemaradókat egyéni képességeik szerint fejlesztem, a tehetséges gyerekeknek pedig megfelelő felkészítéssel versenylehetőséget biztosítok, ahol tudásukat kipróbálhatják.
Magyar nyelv és irodalmat tanítva fontos számomra, hogy az alapokat minden gyermek egyéni ütemben elsajátítsa olvasásból, írásból. Igényük legyen a szép, magyar beszédre, gondolataikat tudják kifejezni. A kultúra iránt érdeklődő, befogadó gyerekeket próbálok nevelni.
Mivel egész napos oktatás és nevelés keretében tanítok, úgy gondolom, hogy kötelességem ezt a hosszú időt a gyerekek számára élvezhetővé tenni változatos tevékenységi formákkal. Már második éve vezetek Táblajáték szakkört, ahol derűs légkörben, a játékok segítségével fejlesztem tanítványaim logikus gondolkodását, problémamegoldását, pontosságát.
Igazi „tyúkanyó” típus vagyok. Terelgetem, óvom, vigyázom őket. Nagy hangsúlyt fektetek a szokások kialakítására, hisz ez ad állandóságot.
Az a célom, hogy a gyerekek tapasztalják meg a sikert, higgyenek önmagukban, legyen megfelelő önértékelésük, önbizalmuk. Ezek segítsék őket a későbbi tanulmányi előmenetelükben.
A rám bízott gyermekek szüleivel mindig jó volt a kapcsolatom. Törekszem is a jó partneri viszony kialakítására, hisz csak velük együttműködve érhetünk el nagy dolgokat.