Nyílt napok elégedettség felmérése (felsős)
NYÍLT NAP
A szülők véleménye az órákon látottakról
2013. december 4.
A Balmazújvárosi Általános Iskola felső tagozatán 2013. dec.4-én, az első három órában nyílt órákat szerveztünk. A szülők érdeklődése igen nagy volt ( viszonyítva az előző évhez: növekedett). Az ötödik és a hatodik osztályokban a szülők egy kicsit nagyobb létszámmal vettek részt, mint a felsőbb osztályokban. A nyílt napon összesen 96 szülő volt. Az elégedettségi kérdőívet 74 fő töltötte ki.
1 .Mely órán érezte magát
a legjobban? | a legkevésbé jól? |
Matematika: 15 | Technika: 4 |
Történelem: 7 | Nyelvtan: 1 |
Földrajz: 5 | Magyar: 1 |
Magyar: 4 | |
Angol: 2 | |
Technika: 2 | |
Nyelvtan: 1 | |
Ének: 1 | |
Testnevelés: 1 | |
Mindegyik: 2 |
Miért a legjobban?
– sok féle feladat volt, jó volt az óra felépítése
– a pedagógus személyisége döntően befolyásolja a nevelő-oktató munka hatékonyságát, ezen az órán
bebizonyosodott számomra
– érdekes, változatos volt, ugyanakkor érthető
– jól együttműködtek a diákok a tanárral
– érdekes figyelemfelkeltő volt
– a gyerekek hozzáállása és felkészültsége jó
– az interaktív tábla látványos volt és érthetőbb így a feladat
– érdekes volt az tananyag
– lekötötte a figyelmet, változatos és színes volt
– Majoros tanárnő elmondta a gyerekeknek a szabályt és a sokat és a keveset jelentkezőkre egyaránt figyelt
– ösztönző és jó hangulatú órák voltak
Miért a legkevésbé jól?
– furcsa volt a tanár diák viszony
– nem értettem, hogy a tananyag hogyan kapcsolódott a technikához
– feszült légkör
– monoton, összefüggéstelen volt az óra
2. A tanítási órák melyik részét tartotta
érdekesnek? | kevésbé érdekesnek? |
– egyenletesen érdekes volt- egészében
– az új anyag átvételét – mikor a gyerek használta az interaktív táblát – a tanultak átismétlését – interaktív tábla használatát – érdekes feladatok – első részét – feladatok megoldása a táblánál |
– az új anyag bevezetése nem keltette fel agyerekek érdeklődését
– ahol sok volt a száraz szöveg – a végét |
3. Általában hogyan érezte magát a nyílt órákon?
unatkoztam: 0
időnként unatkoztam: 1
jól éreztem magam: 23
nagyon jól éreztem magam: 8
4. Véleménye szerint milyen volt a tanárok és diákok viszonya?
– összehangolt
– amilyennek kell lennie
– nagyon jó
– közvetlen
– jelentkezett minden gyermek és ez nagyon tetszett
– jó
– megfelelő, bár egyes diákok nem figyeltek oda és elrontották a többi diák figyelmét is a nem éppen megfelelő magatartással, pl: feleselés, levelezés a pad alatt
– minden gyereket egyéniségéhez mérten oktatnak, odafigyelnek rá
– türelmesek voltak a tanárok
– együtt működő
– demokratikus, látványos, jó hangulatú, közvetlen
– a gyermeket jól ismerő, motiváló
– egyik órán figyelemfelkeltő, a másikon lekezelő volt a tanár, rendet tartott, de furcsa eszközökkel
5.Milyennek tartotta az óra légkörét?
feszült: 2
ideges: 0
ösztönző: 27
egyéb
– kötetlen, nyugodt, kiegyensúlyozott
– ösztönző, bár kicsit feszült
– jó hangulatban teltek az órák
– eleinte feszült, később oldódott
6. Milyen mértékben tudta a pedagógus motiválni a gyerekeket?
teljes mértékben: 15
tudta: 14
részben tudta: 4
nem tudta: 0
7. Milyen benyomásai vannak a látottak alapján az iskolában folyó nevelő – oktató munkáról?
– meg vagyok vele elégedve
– szerintem a pedagógus próbált minél több gyereket bevonni a feladat megoldásba, ami ösztönzőleg hatott
– az órák lefolyását megfelelőnek tartottam
– mindenképpen demokratikus, gyermekközpontú, hatékony nevelő- oktatómunkát láttam. Gratulálok!
– a látottak alapján nagyon jó benyomást szereztek a nevelők azzal, hogy a gyerekek számára a legérthetőbb módon adták át az anyagot.
– megfelelő
– minden órának ilyennek kellene lennie, mint ennek a matematika órának
– a tanárok segítő készek
– az észrevételem, hogy nagy gyerekeknek a követelmény, túl száraz, és már szinte nem is technika, hanem anyagismeret és kémia fizikával vegyítve
– színvonalas
– örömmel tölt el, hogy van még olyan pedagógus, aki játékosan tanítja diákjait
– nagyon jó, itt a tanárok teljes mértékben ösztönzik a gyerekeket
– jó érzéssel távoztam, mert őszinte, nyílt kapcsolatot tapasztaltam pedagógus és gyermek között
– a tanárnők többet kérdezhetnék a gyerekeket, sajnos keveset tudtam meg a gyerekem aktív óráiról
– nagyon jó ötletnek tartom az órai munkához adott dicséreteket, mert ösztönzőleg hat a gyerekekre
– a tanárok felkészültek és ezt az iskola mindenben segíti
– a pedagógusok próbálnak minél látványosabban és érthetőbben leadni a tananyagot
– a gyereknek korukhoz képest sokkal többet kell tanulni és tudni. Nincs idő magyarázatra, úgy éreztem magam, mint egy versenypályán.
– szerintem nagyon gyorsan haladnak a tananyagokkal, nagyon nagy a mérce, túl vannak terhelve a gyerekek
– az adott órán belül többféle módszert alkalmaz a pedagógus: frontális forma, önálló munka, differenciált feladat adása, a digitális tábla nyújtotta előnyöket felhasználja, hogy a gyerekek számára vonzóbbá, érdekesebbé tegye az órát és az adott témát
8. Egyéb javaslatai, véleménye:
– az olyan pedagógus aki magában sem biztos, az elbizonytalanítja a diákot is
– még több interaktív táblahasználata az órákon és több látványosabb kísérletek fizika és kémia órán
– véleményem szerint több időt kellene adni a mai gyerekeknek, arra, hogy tovább „gyerekek maradjanak”