Kedves Szülők! Kedves Gyerekek! Kedves Iskolánk Honlapjára Látogató!

Örömmel értesítünk mindenkit, hogy intézményünk a 2020-2021-es tanévben sikeresen pályázott és elnyerte a Boldogiskola címet!

„Vannak dolgok, melyet ha odaadsz,akkor is a tiéd marad: ilyen a szavad, a mosolyod és a hálás szíved” ezen gondolatokkal indítottuk a szeptembert a 3. d osztály boldogságóráin.

Mi is a boldogságóra célja? Szisztematikus gyakorlatok alkalmazásával készségszintűvé tenni a pozitív orientációt és fejleszteni a személyiséget.  Nem cél a problémamentes életmodell állítása, hanem cél az, hogy vezérfonalat adjunk az iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal. Fontos a testi- lelki egészségmegtartás.   A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik.

Magyarországon a 2015/2016-os tanévben az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportja tudományosan vizsgálta a boldogságóra program hatékonyságát. Prof. Oláh Attila a kutatócsoport vezetője elmondta, hogy a boldogságórák többek között azt tanítják, hogy hogyan tölthetjük fel magunkat a fejlődésünket tápláló energiával.

A program szigorú módszertani és kutatási eredmények alapján tíz egymásra épülő témából áll mind az óvodás, alsós, felsős és középiskolai korosztály számára.

A boldogságóra témái a következők:

  1. A hála gyakorlása
  2. Az optimizmus gyakorlása
  3. Társas kapcsolatok ápolása
  4. Jó cselekedetek gyakorlása
  5. Elköteleződés egy cél mellett
  6. Megküzdési stratégiák
  7. Apró örömök élvezete
  8. A megbocsátás gyakorlása
  9. Testmozgás
  10. Fenntartható boldogság

A program eszköztára sokrétű. Megerősítő, bátorító pedagógiai attitűdök képzik az órák alapját és helyet kap a feszültségoldás, relaxáció, meditáció, saját tapasztalatok élmények felidézése, közös gondolkodás , az új tudás élményalapú létrehozása. Ezen órák előnye, hogy fejleszti a gyerekek problémamegoldó képességét, szélesíti látókörüket , gondolkodásmódjukat,testi,szellemi erőforrásokat épít,ellensúlyozza a negatív érzéseket,csökkenti az agressziót,javulnak a tanulási eredmények. És mi vonatkozik ebből ránk, pedagógusokra? Miközben tanítunk mi is fejlődünk, és bizton állítom, boldogabbak leszünk.

Szeretettel jegyzi e sorokat Farkas Ildikó tanító néni.

Adjanak bizonyságot a képek a leírt gondolatok valóságáról:

You may also like...