TÁMOP 3.3.8 (2014. ápr. – 2014. aug.)

usztlogo

TÁMOP 3.3.8-12/2-2012-0079 ”Ablak a világra- Esély a tudásra” c. projekt megvalósítása
2014. ápr. 1.- 2014. aug. 31-ig

 

A tavasz során igen hosszú és aktív előkészület után tagintézményenként szerveztünk egy-egy gálát, ahol a szülők a nevelők és partneri kapcsolatok együttműködéseként igen színvonalas műsorokat sikerült összeállítanunk.

A tanulók bevonásánál fontos szempontként vettük figyelembe, hogy minden gyermek részese lehessen ennek a programnak. Volt olyan tanuló aki, nem szívesen szerepelt, de az előkészületekben, a lebonyolításban aktívan kivette részét a munkából. Elmondhatjuk, hogy tagintézményenként így kb. 250-280 tanuló vett részt a gálán, illetve mind három tagintézményben két műsort adva, kb.7-800 néző nézte meg a produkciókat.

A tavasz folyamán szerveztük meg szintén tagintézményenként az alsó-felső átmeneti programjainkat. Olyan rendezvény szervezése volt a célunk, hogy a leendő ötödik osztályosok megismerhessék a felső tagozat szokásait, hagyományait, s közben egy vidám, jó hangulatú programsor részesei lehettek. Volt, itt sport, játék, vetélkedés, manuális tevékenység egyaránt.

A három tagintézményben összesen több mint 200 tanulót mozgattunk meg.

Május, június hónapban került sor a sportnapra, CKÖ-s sport verseny, meseillusztrációs versenyek és a családi nap programjaira minden tagintézményben a saját hagyományainak megfelelően lebonyolítva.

Ki kell emelni a családi nap rendezvényeit, hiszen ennek az intézményben még most vannak kialakulóban a hagyományai. A szülők, a gyermekek messzemenően elismeréssel fogadták az ilyen jellegű rendezvényeinket.  Ezek a rendezvények szintén igen sikeresek voltak, hiszen szinte minden tanulója iskolánknak részt vett egy, vagy több programban.

Tovább folytattuk a táblajátékok szakköreinket is. A tapasztalataink igen jók ezzel kapcsolatban. A nevelők és a gyermekek is pozitívan értékeltek ezt a szakköri formát. A gyermekek gondolkodás módja igen sokat változott, könnyebben veszik az akadályokat egymással szemben sokkal toleránsabbak.

Elkészültek azok az írásbeli munkák is melyeket a pályázatban célul tűztünk ki egy- egy team részére. Ilyen pl. az óvoda-iskolai átmenet programjának továbbfejlesztése, az alsó-felső átmeneti programok továbbfejlesztése, a pályaorientációs program továbbfejlesztése, a családi programok kidolgozása, a nyári napközi programjának kidolgozása, egyéni haladási naplók továbbfejlesztése stb.

A terveinknek megfelelően megtörténtek a kis értékű eszközök beszerzése is, melyet a tagintézmények között osztottunk fel a szükségleteknek megfelelően.

Felvettük a kapcsolatot egy folyamat tanácsadóval, illetve egy mentorral, aki az átmeneti témakörben illetve a jó gyakorlat kialakításában van segítségünkre, s így sikerült sokkal gördülékenyebbé tenni a programok szervezését, valamint a dokumentáció készítését.

A 2014-2015-ös tanév kezdete előtt egy három napos programsorozatot szerveztünk óvodaiskola címmel, a leendő első osztályosok részére. A gyerekek az óvó nénik és a leendő tanító nénik irányításával ismerkedtek az iskolánk szokásaival, a környezettel.  A gyerekek sokat játszottak, manuális tevékenységet végeztek, megismerték az új nevelőiket.

Tapasztalataink szerint ez a program nagyban segítette a tanulók átmenetének zökkenőmentes indítását.

Mindezt összegezve: a pályázat megvalósítása megfelel az előzetes terveinknek, időarányosan történik.

 

Balmazújváros, 2014. szeptember 28.

 

Béke Lászlóné                                    Molnárné Kiss Mária
szakmai vezető                                      projekt menedzser

You may also like...