Német célnyelvi mérés eredményei
Iskolánkban 6 évvel ezelőtt indult a német két tanítási nyelvű képzés. Az idei tanév újdonsága volt, hogy diákjaink országos szintű mérésen vettek részt. A mérésre országos szinten is először került sor, ezért mind a diákok, mind a tanárok számára ismeretlen volt a vizsga anyaga. Kíváncsian vártuk a feladatokat.
A mérés 3 nagy részterületből állt: hallás utáni értés, olvasott szöveg értése és szövegalkotás.
Mindegyik rész két feladatot tartalmazott, és egy-egy részterület megoldására 30 perc állt rendelkezésre. Feladatonként 10-10 pontot lehetett szerezni, így összességében 60 volt a maximális pontszám. Mint egy igazi nyelvvizsgán, itt is 60 %-tól feleltek meg a tanulók.
Tapasztalataink szerint az olvasott szöveg értése sikerült gyengébben, ami azt jelzi számunkra, hogy a szókincsbővítés lesz a legfontosabb feladat számunkra a jövőben.
Az eredmények az alábbi diagramon tekinthetők meg.
A mérés eredményei támpontot jelentenek a következő évfolyamok felkészítésében, felkészülésében. Reméljük, hogy tanítványaink sikeresen helytállnak a későbbiekben, hiszen akkor maradhat fent ez a képzési forma, ha a gyerekek több mint fele 3 éven keresztül teljesíti az elvárt 60%-ot. Tanítványainkat ismerve, úgy gondoljuk, hogy ez sikerülni fog.
Bejelentkezés után elérhető a a célnyelvi mérés részletes eredménytáblázata. A felhasználónév és a jelszó megegyezik a mérési azonosítóval (Formailag: XYZU-XYZU).
Bejelentkezés után itt érhető el:
[eyesonly hide=”yes” logged=”out”]célnyelvi_mérés_eredményei_2013_2014_web[/eyesonly]